Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vlastní, růžový placebo efekt ...

Seděla jsem si na svém růžovém obláčku, nádherném, naducaném, měkoučkém a krásně jsem se nechala pohupovat. Nechala jsem se jím něžně objímat a říkala si, že to přece není možné, aby bylo tak strašně dobře.

Krásně jsem si malovala budoucnost, jak jinak, než růžovou a přihlouple se u toho usmívala. Sem tam mnou projela myšlenka, že bych přece jen měla brzdit v těch svých růžových snech, ale snažila jsem se je nevnímat. Po strašně dlouhé době jsem připustila, že existuje růžová a okamžitě se mi v ní zalíbilo. Proletěl kolem můj anděl strážný a máchnul trošku víc křídlem. Rázem jsem byla zpět, ve své tmavě hnědé posteli se zeleným povlečením.

V tu ránu mě zaplavily starosti a problémy, které se pořád množí, jak urputné plísně za vlhkého počasí a zatím, ještě stále klidná jsem uznala, že i hnědá a zelená je dobrá, a že ty barvy mám ráda. Nějak mi postačilo ochutnat ten růžový pocit, který cítím pořád a rozhodla jsem se ho oddělit a nemíchat k němu ostatní barvy. Usnula jsem vcelku brzy, ač mě ráno nečekalo zrovna nic moc příjemného. Možná proto jsem se potřebovala hýčkat a rozmazlovat růžovou.

„Můžete dál“, kývla na mě sestra ze dveří ordinace, odkud vyšla postarší paní a vypadala, že sem už nikdy více nevkročí. Vešla jsem beze strachu. Když jde do tuhého, jsem hrdinka. Nevím, proč to tak funguje, ale tvářím se statečně, ba dokonce ještě i dělám vtípky. Nejspíš trapné, ale sestra se smála. Ani se nedivím, když se jí většina pacientů po celou pracovní dobu dáví. Mě by rozesmálo cokoliv, jen abych ty zvuky nemusela poslouchat.

A smála jsem se jako tele ještě i tehdy, když už jsem měla do krku vstříknutou znecitlivující tekutinu. Připomnělo mi to smrad z tlamičky mojí čivavy a považovala jsem za nutné, sdělit to i sestře, protože nechápala, co je mi k smíchu. Zatím prý nezažila pacienta, který by těsně před „akcí“ takto rozchechtával personál a snažila se mě mezi smíchem poučit, co se se mnou bude odehrávat.

„Lehněte si tady na bok na okraj lůžka.“ pobídla mě k mému poslednímu úkonu, abych byla nachystaná na výkon. Poslechla jsem, protože jsem zvyklá poslouchat, co se po mně žádá. Sestřička ke mně přiskočila a začala mě tlačit dál na lůžko s křikem „proboha vždyť spadnete!“ a stále mě strkala dál. No ale to by nesměla být o půlku objemově menší než já. Dostala jsem další záchvat smíchu a vysvětlila jí, že takto běžně doma lehávám a spávám, protože zbytek postele okupuje čivava. A ta panečku potřebuje místa. Jak ho nemá, kope do mě nožičkami, dokud neuhnu.

To už se z vedlejší místnosti přiřítil doktor kandidát věd, aby mi narval hadici do krku a následně do žaludku. Sestra mi strčila mezi zuby kousátko a bylo po smíchu. Tentokrát už šlo do tuhého. Zvuky hrozné, kandidát věd mi řekl, ať tak nešmrdlám jazykem, že tam nevidí, strkal mi kamerku do díry po osmičce dole vlevo. Nechápu, jak si to mohl splést s krkem, ale budiž to tomuto učenému muži prominuto. Nutno říct, že po několikerém pokusu o polknutí hadice se zdařilo.

Začaly mi však nebezpečně padat vlasy do očí, ze kterých se řinuly slzy jako hrachy, a taky do pusy a to jsem pojala obavu, že si je uslintám. Tak jsem si je chtěla rukou odsunout, ale kandidát se lekl tak, že mi tu ruku odrazil, až mi vletěla zpátky na své místo. Myslel, že si tu hadici chci vyrvat z krku a jeho postřeh byl neuvěřitelný. Omluvila jsem se mu hned po vytažení, vykrkání, vyslintání a utření slziček, že jsem vážně neměla v úmyslu překazit mu jeho úžasnou práci.

Pravda, když začal do hadice vsouvat kleštičky, že odebere vzorek, protože se mu něco nezdálo, začala jsem raději opět myslet na svůj krásný růžovoučký obláček. Je to úžasný placebo efekt. Než jsem si ho vylepšila o stromečky a kytičky, tak bylo po všem. Byla jsem ráda, že jsem ráno upustila od malování obličeje na ten vlastní, protože bych po zákroku vypadala jak kreatura od Picassa.

Výsledky dopadly dobře. Sestra se na mě culila i přes telefon a mě přepadl zase ten můj růžový pocit. Bylo mi jasné, že jsem zpříjemnila alespoň na malou chviličku všední a obyčejný den jedné sestry. Politovala se, že je škoda, že jsem v poho, protože se nemůže těšit na moji další návštěvu. Noo, pokud ještě někdy budu mít cestu kolem, tak se za ní stavím a něco pro radost jí dám. Nejspíš to bude růžové.

A tak jsem se rozhodla, že si ten svůj růžový obláček budu hlídat a hýčkat napořád. Je mi s ním nevýslovně dobře, protože jak jsem zjistila, nožky dosáhnou krásně i na zem, což je hodně důležité. Možná by si takový obláček měli vypěstovat všichni pacienti a nemocní, pěkně hezky večer před usnutím, jako já. A vlastně se dá použít na cokoliv a kdykoliv. Pomáhá to naprosto bombasticky. Růžová totiž uvolňuje napětí a vytváří pocit harmonie.

Co víc si ve vypjatých situacích přát….

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Marie Novotná | čtvrtek 5.5.2016 20:46 | karma článku: 21,02 | přečteno: 637x
  • Další články autora

Marie Novotná

Noční můra

Dnes se stalo asi nemožné. Po roce léčení i druhá kontrola potvrdila že jako už konečně zdravá!!! A učím se tomu věřit.

6.12.2021 v 21:46 | Karma: 17,24 | Přečteno: 715x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Ááá, Merkur se otočil ...

Konečně! Moc se mi tomu nechtělo věřit, protože já jsem byla pořád nějaká zastavená, ale včera to tak nějak nenápadně plynule nastoupilo a doufám, že to nějakou dobu vydrží. Ba co víc, že se to zlepší. Že se zlepším já.

24.6.2021 v 10:45 | Karma: 10,29 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Holub na přechodu a jiná zvířátka ...

Asi začnu žít naplno nočním životem. Nabývám totiž dojmu, že je mnohem lepší, zajímavější, barvitější a takový nějaký, jak to říct, upřímnější? Čistší? Přirozený? Na nic si nehrající?

13.6.2021 v 11:27 | Karma: 15,85 | Přečteno: 285x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Dobré ráno, milá ...

Asi to nebyl dobrý nápad zpívat si tuto písničku v půl desáté večer ve sprše, ale když ona mi jaksi sama naskočila a nešla z hlavy. A to se ukázalo velmi záhy jako problém. Hlava se nastavila do nočního módu „dobré ráno, nespi“.

2.5.2021 v 8:25 | Karma: 12,63 | Přečteno: 403x | Diskuse| Osobní

Marie Novotná

Tuto noc psi spali...

Je to už dlouho, co jsem tady napsala blog „Když psi v noci nespí...“. Tehdy jsem psala, že se mi občas v životě dějí zvláštní zážitky a odkaz na blog dávám na konec tohoto, protože spolu úzce souvisí. Byť uběhlo pár těžkých let....

18.3.2021 v 14:49 | Karma: 24,79 | Přečteno: 721x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

Vyřešte nespavost svých dětí
Vyřešte nespavost svých dětí

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1182x
Píšu si jen tak pro radost. Někdy vážně, někdy nevážně, s nadsázkou, prostě podle nálady.... jen tak ....

Seznam rubrik