Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Když psi v noci nespí...

V životě se mi dějí zvláštní zážitky. Některé se mi otevřou v hlavě jako ucelený příběh, některé se prostě stanou, aniž bych tomu porozuměla. Rozuzlení se většinou ukáže až časem. A dnešní noc byla prostě katastrofa.

Vlastně celý předešlý den byl nějaký zvláštní, nebyla jsem ve své kůži a nějak naštvaná sama na sebe, možná i na celý svět. Práci, kterou jsem znechuceně přes den odložila, jsem nakonec silou vůle dodělávala ještě v půl jedenácté večer. Bylo mi blbě, psovi taky a tak jsme obě psiny znechuceně bloumaly noční zahradou. Psiny proto, že i já jsem Pes a musím říct, že jsem na to náležitě hrdá. Čínský horoskop má taky své kouzlo.

Kolem půlnoci se mi podařilo usnout, nicméně v půl jedné se chtě nechtě konala další vycházka do zahrady. Noc byla teplá, tichá a bylo slyšet jen pomlaskávání mé čivavinky, která se snažila svými pidizubíky napást trávy. Po malé „technické“ nehodě jsem ji musela vykoupat a daly jsme společně další pokus o spánek. Probudily mě zvuky cizího psa, které urputně doléhaly skrz otevřené okno. Nakonec se postupně přidávali další rafani z ulice. Snažila jsem se to nevnímat a spát dál. Marně.

V půl čtvrté se spustil budík s příznačným názvem zvonění Dreamland, manžel si objednal buzení. Byla jsem fakt jak ve snách a vytočila jeho číslo. Chvíli mu trvalo, než uslyšel…. A tak jsem byla znovu probraná. Pitný režim udělal své, a tak jsem musela znovu vstát. Cestou z ložnice jsem uslyšela docela zoufalé volání svého jména. Myslela jsem, že mám už z nevyspání a únavy slyšiny, přesto jsem nastražila uši ještě víc a má fantazie začala jet na plné obrátky. Ano, znovu a tentokrát ještě zoufalejší volání.

Řítila jsem se po schodech dolů a hlavou mi běžely ty nejčernější myšlenky, co se mohlo stát mojí matce. Srdce v krku a nervy tak napjaté, že jsem měla pocit, že během vteřiny omdlím. Všude jsem rozsvítila, ale z její ložnice nešel žádný zvuk. K tomu, abych chytila za kliku, jsem se pár předlouhých vteřin přemlouvala. Opatrně jsem otevřela dveře a uviděla spící matku. Dýchala celkem pravidelně, tak jsem zase tiše zavřela. Ani se neprobudila, což je jedině dobře, neměla taky zrovna moc „svůj den“. Po schodech nahoru jsem přemýšlela, čí to byl hlas. Někdo mě volal, ten hlas byl tak známý, nejsem přece blázen. Jen prostě netuším, kdo a proč. Snažila jsem se zklidnit, nicméně po tomto zážitku bylo jasné, že konejšivá náruč postele mě stejně zase vyplivne ven. Už jsem se ani nesnažila.

Dala jsem péct chleba, uvařila kafe a zapnula počítač. Všichni psi se nějak zklidnili a nahradilo je prozpěvování probouzejícího se ptactva. Otevřenými okny proudil příjemný vánek a mé myšlenky se stejně stáčely okolo nezvyklého zážitku. Z klapání do klávesnice mě opět vyrušila Shaggi, která chtěla zase ven. S šestou hodinou ranní se rozezněly zvony na kostele a zintenzívněly všechny vůně zahrady. Nádhera. Vůně, kapky rosy, probleskující stíny ranního slunečního svitu. Škoda prospat takové ráno.

Domem se rozléhá vůně chleba a chudák pes má za sebou další koupel. Tentokrát snad poslední a už bude dobře. Spokojeně spí. Spala bych asi taky, ale bude pomalu sedm a to se přece vstává. A tak mám dilema, co s načatým dnem. No, ono to dilema až tak moc není, přesně vím, co mám dělat, jenže se se mnou bude přetahovat únava a z toho moc nadšená nejsem. Žaludek se přihlásil o slovo. No jo, vždyť skoro celou noc nespal. Čerstvý chleba s máslem to spraví a bude nová energie pro další činnost. Den může začít. Anebo už začal? Anebo neskončil ten předešlý??? Ani vlastně nevím…

Jedno vím ale jistě. Noc nechám nocí a půjdu si po svých. Jestli mě někdo opravdu potřebuje, zavolá znovu…

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Marie Novotná | sobota 12.3.2016 20:54 | karma článku: 22,32 | přečteno: 2009x
  • Další články autora

Marie Novotná

Noční můra

Dnes se stalo asi nemožné. Po roce léčení i druhá kontrola potvrdila že jako už konečně zdravá!!! A učím se tomu věřit.

6.12.2021 v 21:46 | Karma: 17,24 | Přečteno: 715x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Ááá, Merkur se otočil ...

Konečně! Moc se mi tomu nechtělo věřit, protože já jsem byla pořád nějaká zastavená, ale včera to tak nějak nenápadně plynule nastoupilo a doufám, že to nějakou dobu vydrží. Ba co víc, že se to zlepší. Že se zlepším já.

24.6.2021 v 10:45 | Karma: 10,29 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Holub na přechodu a jiná zvířátka ...

Asi začnu žít naplno nočním životem. Nabývám totiž dojmu, že je mnohem lepší, zajímavější, barvitější a takový nějaký, jak to říct, upřímnější? Čistší? Přirozený? Na nic si nehrající?

13.6.2021 v 11:27 | Karma: 15,85 | Přečteno: 285x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Dobré ráno, milá ...

Asi to nebyl dobrý nápad zpívat si tuto písničku v půl desáté večer ve sprše, ale když ona mi jaksi sama naskočila a nešla z hlavy. A to se ukázalo velmi záhy jako problém. Hlava se nastavila do nočního módu „dobré ráno, nespi“.

2.5.2021 v 8:25 | Karma: 12,63 | Přečteno: 403x | Diskuse| Osobní

Marie Novotná

Tuto noc psi spali...

Je to už dlouho, co jsem tady napsala blog „Když psi v noci nespí...“. Tehdy jsem psala, že se mi občas v životě dějí zvláštní zážitky a odkaz na blog dávám na konec tohoto, protože spolu úzce souvisí. Byť uběhlo pár těžkých let....

18.3.2021 v 14:49 | Karma: 24,79 | Přečteno: 721x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Publikace Nerudové jsou ostuda. Zesměšňuje všechny vědce, míní europoslanec

9. května 2024  12:08

Ekonomka a kandidátka do Evropského parlamentu za hnutí STAN Danuše Nerudová publikováním do...

Letouny F-16 budeme považovat za nosiče jaderných zbraní, varovalo Rusko

7. května 2024  14:14

Rusko bude považovat stíhačky F-16 americké výroby za nosiče jaderných zbraní bez ohledu na jejich...

VIDEO: Ukrajina zničila naráz deset ruských strojů, zaplatila životy vojáků

15. května 2024  9:42

Ukrajinská armáda hlásí zničení pěti ruských armádních vozidel v rámci jedné operace, při které...

Blbá nálada je zpět, ukázal průzkum. Čechy trápí finance i nejistá budoucnost

15. května 2024  9:36

Premium Blbá nálada. Termín použitý Václavem Havlem, jímž popisoval pocity frustrace a zklamání, je zpět....

Zelenskyj zrušil cestu do ciziny, složitá situace na frontě mu neumožňuje odjet

15. května 2024  9:34

Prezident Volodymyr Zelenskyj kvůli složité situaci na Ukrajině zrušil cestu do Španělska a...

Žáci mají výsledky přijímaček na SŠ, přijato je 94 procent uchazečů

15. května 2024  7:16,  aktualizováno  9:29

Přímý přenos V informačním systému DiPSy jsou k dispozici výsledky přijímacích zkoušek na střední školy. Ministr...

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1182x
Píšu si jen tak pro radost. Někdy vážně, někdy nevážně, s nadsázkou, prostě podle nálady.... jen tak ....

Seznam rubrik