Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dobré ráno, milá ...

Asi to nebyl dobrý nápad zpívat si tuto písničku v půl desáté večer ve sprše, ale když ona mi jaksi sama naskočila a nešla z hlavy. A to se ukázalo velmi záhy jako problém. Hlava se nastavila do nočního módu „dobré ráno, nespi“.

A tak byla noc dlouhá. Možná předlouhá, obzvlášť když se začali probouzet ti zpropadení ptáčkové a jeden si usmyslel, že si sedne na strom přímo u otevřeného okna ložnice. Řval a štěbetal jak Tarzan a nutil mě do nespaní, když on už taky nespí. Nechápal, že já ve čtyři ráno nemám potřebu všem oznamovat, že už nespím, anebo nedejbože lákat nějakého samečka k jarním hrátkám.  Ale asi to chtěl stihnout, než se spustí déšť a vítr. Teď si někde schovaný spokojeně hajá. A já zase nic.

 

Jasně, bylo by jednoduché vstát a okno zavřít. Jenže ležet a dávat pokusy o spánek bylo silnější, než se přemoct k tomuto úkonu. Navíc hrozilo, že do ještě jinak tiché noci z plna hrdla zařvu, ať táhne někam jinam a hodně daleko. Nakonec se mé myšlenky roztříštily na tisíce jiných věcí, přeskakovaly mi v hlavě úplně jako ztřeštění vrabčáci, takže jsem toho křiklouna nakonec přestala vnímat a chtě nechtě se soustředila na ty vrabčáky, kteří čimčarárali úplně něco jiného.

 

A když jsem začala v duchu vysvětlovat mému polštáři z paměťové pěny, že si má tuto polohu teda zapamatovat, protože se mi tak pohodlně leží, tak jsem si uvědomila, že asi nebudu moc normální. Vzteky jsem se přehodila na druhou stranu, kde už ovšem takové pohodlí nebylo. Tak jsem ji začala hledat zase zpátky, ale on si to ten polštář nestihl zapamatovat, anebo se rozhodl prostě neuposlechnout mé výzvy. Po několikerém přehození vlastního bolavého těla jsem to vzdala a zůstala bez energie ležet.

 

Někde v dálce se blýskalo… přišlo mi to divné, protože jsem neslyšela žádnou zvukovou odezvu. Vždycky jen takové slabé problesknutí, které proniklo skrz prosklené dveře do chodby. Přišlo mi to divné a hlava už zase jela na plné obrátky. Co když straší? Co když je to nějaké znamení? „Tak ale už neblbni!“ Snažila jsem si přikázat a zkoncentrovat se k miliontému pokusu o spánek. Marně. Na řvoucího ptáka na stromě jsem si už ani nevzpomněla a vyšla si sednout na balkon, abych zjistila, jak to s těmi blesky je.  A jako fakt, byly. Nestraší u nás. :)

 

Zalezla jsem zpátky do postele paměť nepaměť, vydala si oblíbený rozkaz „nemysli a spi“ a za chvilku to začalo fungovat. Tamtadam tadaaaam….. tak nějak prapodivně zní můj budík a já možná po minutě sladkého usínání myslela, že umřu. Neumřela. Asi ještě není můj čas. Můj čas je vstát a chtě nechtě fungovat.

 

Venku už vyhlížela nedočkavě věčně hladová, možná přímo nenažraná kočka, kterou jsem odbyla slovy, ať si počká na páníčka, že na ni nemám náladu. Tímto se ti Mášo hluboce omlouvám, ale já taky nejím sotva rozlepím oči a navíc jsem je tuto noc moc teda ani zalepené neměla. Prošla jsem se po zahradě zkropené mírným deštěm a snažila se ujistit, že na světě je krásně. Jemné vůně jarních kvítků mi udělaly dobře na duši….

 

Tak teda dobré ráno, milá….

 

Už mi hraje asi popáté…

 

https://www.youtube.com/watch?v=hOHgxccBuzM

Autor: Marie Novotná | neděle 2.5.2021 8:25 | karma článku: 12,63 | přečteno: 403x
  • Další články autora

Marie Novotná

Noční můra

Dnes se stalo asi nemožné. Po roce léčení i druhá kontrola potvrdila že jako už konečně zdravá!!! A učím se tomu věřit.

6.12.2021 v 21:46 | Karma: 17,24 | Přečteno: 715x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Ááá, Merkur se otočil ...

Konečně! Moc se mi tomu nechtělo věřit, protože já jsem byla pořád nějaká zastavená, ale včera to tak nějak nenápadně plynule nastoupilo a doufám, že to nějakou dobu vydrží. Ba co víc, že se to zlepší. Že se zlepším já.

24.6.2021 v 10:45 | Karma: 10,29 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Holub na přechodu a jiná zvířátka ...

Asi začnu žít naplno nočním životem. Nabývám totiž dojmu, že je mnohem lepší, zajímavější, barvitější a takový nějaký, jak to říct, upřímnější? Čistší? Přirozený? Na nic si nehrající?

13.6.2021 v 11:27 | Karma: 15,85 | Přečteno: 285x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Tuto noc psi spali...

Je to už dlouho, co jsem tady napsala blog „Když psi v noci nespí...“. Tehdy jsem psala, že se mi občas v životě dějí zvláštní zážitky a odkaz na blog dávám na konec tohoto, protože spolu úzce souvisí. Byť uběhlo pár těžkých let....

18.3.2021 v 14:49 | Karma: 24,79 | Přečteno: 721x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Jak Češi zvládli první sobotu v tvrdém lockdownu???

....tohle na mě hlásal titulek ve 2:48 hodin ráno, když jsem nemohla spát a zkoušela jsem se všelijak různě uklimbat. Marně. A to jsem ani článek nečetla.

7.3.2021 v 9:02 | Karma: 14,95 | Přečteno: 633x | Diskuse| Osobní

Marie Novotná

Ti ptáci pokaždé působí jinak …

Posledně jsem tady psala, jak mě hned ráno rozčílilo nesmělé a slabounké poštěbetávání ptáčků, no a dnes pravý opak. Možná proto, že zesilují svoji intenzitu, přestávají být zalezlí a začínají pěkně laškovat s blížícím se jarem.

4.3.2021 v 11:04 | Karma: 12,20 | Přečteno: 236x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Tma a ticho mají své kouzlo

To jsem si tak dorazila brzy ráno do práce a věci, které mě měly začít naplňovat štěstím mě tak rozčílily, že jsem se i sama za sebe zastyděla. Ale potřeba tmy a ticha byla prostě v tu chvíli důležitější.

25.2.2021 v 11:23 | Karma: 10,29 | Přečteno: 307x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Fláknout sebou do lotosového květu je na …. a ožrání pouze na dobu určitou.

Opravdu nelze veřejně napsat, co patří místo teček, to bych dostala „tytyty“. Nicméně stačí spočítat tečky a bystrouš má to slovo na světě. Ti ještě bystřejší to vědí okamžitě.

17.2.2021 v 11:59 | Karma: 10,29 | Přečteno: 301x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Odchod z vlastního nouzového stavu

A zatímco naši páni politici rozhodovali o prodloužení nouzového stavu, já jsem rozhodovala sama o sobě. No ale nevím, jestli to nebude stejné jako v té vládě a zítra nebude všechno jinak.

12.2.2021 v 9:57 | Karma: 12,97 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Kytice a blbé kosti

Tak já nevím, co je to dnes za den. Ráno jsem psala na jedné své stránce, že bude náročný, že to tak nějak cítím v kostech. Asi fakt blbé kosti. Někdo by možná řekl intuice. Já tomu budu říkat kosti.

27.1.2021 v 15:26 | Karma: 11,79 | Přečteno: 278x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Jak jsem málem vsedě umřela… aneb M A R I E

On ten Facebook je docela nebezpečný zdroj informací, i když pominu různé fake zprávy, které jsou zaručené na základě toho, že jedna známá známé povídala. A už to frčí, už to jede.

20.1.2021 v 10:01 | Karma: 16,65 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Koupat se ve zmrzlé vodě, anebo vystrčit nahou zadnici?

Tak hele! Rozmáhá se nám tady takový nešvar. A já teď vůbec nevím, jestli je dobře, že vlastníkem takových nešvarů nejsem, anebo jestli to není dobře. Tak hledám odpověď, kterou možná ani nepotřebuji znát.

18.1.2021 v 11:30 | Karma: 25,52 | Přečteno: 1093x | Diskuse| Osobní

Marie Novotná

Teď už vím, že bude dobře.

Z nudy, anebo nevím z čeho, přečetla jsem si horoskop na letošní rok a na celou kancelář, ve které jsem naštěstí sama, jsem z plna hrdla zařvala óhohóóó.... až taková paráda to má být.

9.1.2021 v 9:57 | Karma: 13,26 | Přečteno: 386x | Diskuse| Osobní

Marie Novotná

Posilovací guma

Objednat si tuto cvičební pomůcku nejspíš nebylo moc moudré a už vůbec ne před Vánoci. Ale jsem ten typ, že když něco chci, včera bylo pozdě. A moje rovina nadšení mě vystřelí směrem k uskutečnění.

3.1.2021 v 12:12 | Karma: 16,50 | Přečteno: 662x | Diskuse| Osobní

Marie Novotná

Když vám gynekolog klečí u ....

Nedalo se nic dělat, problémy mě donutily dostavit se ke svému gynekologovi dřív, než bych si představovala či měla v plánu.

28.12.2020 v 11:15 | Karma: 26,18 | Přečteno: 1839x | Diskuse| Osobní

Marie Novotná

Motivační šaty III, aneb jak jsem nakonec o šaty přišla …

Ano, tak dlouho jsem se na svoje motivační šaty dívala a hubla, až jsem o šaty přišla. Trochu mě to mrzelo, byly fakt krásné. Ale zbyla mi po nich taková docela milá nostalgie, a hlavně mi zůstal můj motivační program dodnes.

21.1.2018 v 17:45 | Karma: 14,30 | Přečteno: 513x | Diskuse| Osobní

Marie Novotná

Obstát v testu? No problem ....

„Tak co? Který z těch čtyř? Kterého by sis vybrala? Který se ti líbí?“ Vysypal na mě manžel otázky přes druhý konec stolu a už ke mně otáčel notebook, abych mohla vynést ortel.

19.1.2018 v 7:09 | Karma: 16,10 | Přečteno: 524x | Diskuse| Osobní

Marie Novotná

Tři kytice a troje boty

Všude „venku“ zuří bouře ohledně prezidentských voleb, lidi na sebe hází nenávistné vulgarismy, urážky, a výkřiky..... a proč?

14.1.2018 v 15:22 | Karma: 12,66 | Přečteno: 376x | Diskuse| Osobní

Marie Novotná

Letní romantika

...... Lase se dlouze zadíval na Lindu a něžně ji políbil. „Jak jsem mohl bez tebe žít? Proč jsi tenkrát utekla a zmizela jsi se někde ve světě? Tolik času jsme ztratili, nestihl jsem ti to tenkrát vůbec vysvětlit.“.......

8.8.2017 v 13:57 | Karma: 15,24 | Přečteno: 442x | Diskuse| Společnost

Marie Novotná

Když na procházku, tak jedině s batohem na břiše....

Včerejší den byl trochu jiný od ostatních, kdy obrněna trpělivostí a snášenlivostí bolesti vyrážím na své pravidelné procházky. Nějak mi přirostly k srdci, protože je to zřejmě návykové.

3.4.2017 v 11:56 | Karma: 21,64 | Přečteno: 751x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1182x
Píšu si jen tak pro radost. Někdy vážně, někdy nevážně, s nadsázkou, prostě podle nálady.... jen tak ....

Seznam rubrik