Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fláknout sebou do lotosového květu je na …. a ožrání pouze na dobu určitou.

Opravdu nelze veřejně napsat, co patří místo teček, to bych dostala „tytyty“. Nicméně stačí spočítat tečky a bystrouš má to slovo na světě. Ti ještě bystřejší to vědí okamžitě.

 Ála teda použila ve zprávě, ze které pochází nadpis, takový ten geometrický tvar, který najdete v emotikonech a i v různých barvách. Dokonce se trefně vyjádřila i barvou, oranžovou většinou nesnáším, takže ideálně popsaná situace tvarem a barvou beze slov.

Sesypala jsem na ni všechno, co mě poslední dobou táhne ke dnu a ona jen hledala možnost, jak mě uvést do limbu. No na nic nepřišla, stejně jako já. Ale já jsem si jí ani stěžovat nechtěla, jen jsem měla potřebu zdůvodnit, proč se zrovna moc neozývám. Vlastně od Vánoc vůbec. Naštěstí jsou v mém životě i kamarádky, se kterými netřeba slov a prostě víme, že víme.

 

Každopádně mě ta věta tak rozesmála a uvolnila, že jsem si ji ještě opakovaně četla. Nepotřebuju objímat, nepotřebuju litovat, ale potřebuju takovéto prvotně neúčelné věci, které se přesně strefí. Ale to netušila ani Ála, jak moc se strefila. No a taky pak dále následoval výčet všeho, co se odehraje, až dorazím do Prahy. Asi bude hukot. Jen to teď nejde jak z mé strany, tak ze stran opatření, protože by se nemohly odehrát všechny ty věci, co máme v plánu. Ale doba by byla značka ideál při vylidněnosti Prahy. Naše tour de Prague. Už aby to bylo.

 

Naposled když jsem tam byla, tak jsem si během tří dnů pobytu musela pořídit velkou cestovní tašku, abych se s tím vším včetně kufru plahočila vlakem zpátky domů. Jenže Ála byla neúprosná v tom, co všechno musím mít. Každopádně, ona je takový ten balzám na nervy, co vždycky má odpověď, co ví, co má přehled, co má rozhled a je hodně moudrá a je boží průvodkyní Prahou. Praha je tak nějak moje srdcovka od dětství a byl to takový můj sen tam žít.

 

Teď už bych to asi nedala, protože si moc dobře pamatuju den, kdy mě vyplivlo metro na Andělu a z těch proudících davů lidí, kterým se neodrážel v obličeji život a současně všechno bytí, kterým procházeli, se mi totálně zamotala hlava a děsí mě ta vzpomínka dodnes. Přišlo mi to, jako davy živých mrtvol. Ale chápu, že bych tak vypadala stejně, kdybych tam žila. Člověk se prostě přizpůsobuje životnímu stylu a tempu tam, kde žije. Můj muž mě tehdy přikurtoval mýma rukama ke sloupu veřejného osvětlení, protože jsem z toho fakt měla závrať a odešel hledat nějakou restauraci, kde bych si dala něco dobrého s Álou, se kterou jsem se seznámila na jednom kurzu právě v Praze.

 

No a tak já stála na tom Andělu, zděšeně pozorovala ty neubývající davy, jako by je metro přímo zvracelo, rukama objímala sloup a vypadala jako kretén. V takovém potupném postoji jsem vyhlížela Álu, kterou mělo metro taky vyplivnout. Naštěstí Praha, nikdo si vás nevšímá. To u nás by vás u toho někdo možná i blejsknul a horní konec by to věděl dřív než dolní, že Novotná objímá u obecního statku sloup. Nicméně tehdy jsem si uvědomila, že teď bych už asi milovanou Prahu jako bydliště nedala a jsem šťastná na té svojí kupce hnoje kde je klid, v potoce občas teče ještě i voda, je blízko příroda a tak….

 

A když si tady teď tak přemítám, tak mám pocit, že Anděl – anebo anděl, jsou mi nějak osudoví. Manžel pro nás s Álou vybral restauraci El Barrio de Angel, kde jsme si spolu udělaly foto a Ála mi pak řekla, že tam vypadám jak anděl. Můj kamarád napsal kdysi dávno fejeton Anděl na Andělu. Bohužel, fejeton se mi někam ztratil a kamarád odešel navždy. V létě jsem od jiné kamarádky dostala anděla, který mě má chránit ….až by jeden řekl, že přeandělováno. Ale evidentně není anděl jako anděl a každý v našem životě má zrovna nějaký smysl, který nám možná přijde až později. Není třeba vždy vše chápat v daný moment. Tímto samozřejmě děkuji i svému andělu strážnému, ať si to u něj nerozházím.

 

A tak to fláknutí do lotosového květu je fakt asi k ničemu, obzvlášť tehdy, pokud nemáte v životě ty správné anděly. A jestliže uvidíte v budoucnu anděla vznášejícího se Prahou, tak to budu nejspíš já. Tak zvedněte hlavu z těch davů a pozdravte, protože uvidíte šťastného anděla. Jen opatrně, aby to nebyla mýlka a nepřelétal zrovna nějaký holub, v tom případě hrozí ztuhnutí úsměvu, jakmile se objeví cosi na hlavě s takovým tím typickým zvukem "plc". ;)

 

 

Autor: Marie Novotná | středa 17.2.2021 11:59 | karma článku: 10,29 | přečteno: 301x
  • Další články autora

Marie Novotná

Noční můra

Dnes se stalo asi nemožné. Po roce léčení i druhá kontrola potvrdila že jako už konečně zdravá!!! A učím se tomu věřit.

6.12.2021 v 21:46 | Karma: 17,24 | Přečteno: 715x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Ááá, Merkur se otočil ...

Konečně! Moc se mi tomu nechtělo věřit, protože já jsem byla pořád nějaká zastavená, ale včera to tak nějak nenápadně plynule nastoupilo a doufám, že to nějakou dobu vydrží. Ba co víc, že se to zlepší. Že se zlepším já.

24.6.2021 v 10:45 | Karma: 10,29 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Holub na přechodu a jiná zvířátka ...

Asi začnu žít naplno nočním životem. Nabývám totiž dojmu, že je mnohem lepší, zajímavější, barvitější a takový nějaký, jak to říct, upřímnější? Čistší? Přirozený? Na nic si nehrající?

13.6.2021 v 11:27 | Karma: 15,85 | Přečteno: 285x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Dobré ráno, milá ...

Asi to nebyl dobrý nápad zpívat si tuto písničku v půl desáté večer ve sprše, ale když ona mi jaksi sama naskočila a nešla z hlavy. A to se ukázalo velmi záhy jako problém. Hlava se nastavila do nočního módu „dobré ráno, nespi“.

2.5.2021 v 8:25 | Karma: 12,63 | Přečteno: 403x | Diskuse| Osobní

Marie Novotná

Tuto noc psi spali...

Je to už dlouho, co jsem tady napsala blog „Když psi v noci nespí...“. Tehdy jsem psala, že se mi občas v životě dějí zvláštní zážitky a odkaz na blog dávám na konec tohoto, protože spolu úzce souvisí. Byť uběhlo pár těžkých let....

18.3.2021 v 14:49 | Karma: 24,79 | Přečteno: 721x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Macron nabízí sdílení jaderných zbraní pro obranu EU, nechce být vazalem USA

29. dubna 2024  14:08

Důvěryhodná evropská obrana by měla jít nad rámec ochrany, kterou už poskytuje Severoatlantická...

MF DNES má nominaci na Novinářskou cenu. Zaujal rozhovor s trampem na koni

29. dubna 2024  14:07

Nadace OSF zveřejnila seznam nominovaných na Novinářskou cenu 2023. V soutěžní kategorii Regionální...

Náraz do stromu odmrštil auto přes silnici, řidička nadýchala více než promile

29. dubna 2024  14:03

Opilá řidička havarovala v sobotu nad ránem na Jindřichohradecku. Po několika nárazech do stromů...

Za dvacet let úspěšného vývoje Českého republiky to nepovažujeme, řekl Klaus

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno 

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1182x
Píšu si jen tak pro radost. Někdy vážně, někdy nevážně, s nadsázkou, prostě podle nálady.... jen tak ....

Seznam rubrik