Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kytice a blbé kosti

Tak já nevím, co je to dnes za den. Ráno jsem psala na jedné své stránce, že bude náročný, že to tak nějak cítím v kostech. Asi fakt blbé kosti. Někdo by možná řekl intuice. Já tomu budu říkat kosti.

A sotva jsem ten příspěvek odpinkla, telefonát a sled událostí, kdy je prostě třeba jednat. Co na tom, že jste v práci, co na tom, že den měl být dle mých kostí náročný, když to vypadá ještě hůř. Telefonát, druhý, třetí, záchranka, záskok do práce, řítit se domů, vyřešit co třeba, nachystat co třeba, domluvit co a jak dál, zpátky do práce vystřídat záskok, házet úsměvy na zákazníky, uklidnit se kávou, Tlapkovou patrolou…..sluníčkem, které krásně venku svítí…..vyřídit další nutné telefonáty, zkoncentrovat rozházené myšlenky.

 

Je to zajímavé, že když člověk musí, tak prostě jedná, vyhodnocuje nejlepší varianty, jedná co nejvíce efektivně, ani moc nezmatkuje, byť se uvnitř totálně hroutí….a pak, když je relativně po všem, tak to přijde, stará známá tupoostrá bolest pod žebry, která nutí tělo, aby se nedrželo vzpřímeně. Tabletka záchrany….už přesně vím, která to je, a která přinese úlevu, abych nevolala záchranku nakonec ještě sama sobě. Tělo se za roky naučilo takto reagovat. Hrozí prstíkem, který možná připomíná Damoklův meč. Ale nejsme v mytologii. Tady se nepíší žádné dějiny, tady se žije zcela obyčejný život, snad jen momentálně okořeněný dobou covidovou.

 

A tak se mi mé myšlenky zatoulaly do příjemnějších sfér, samy to tak chtěly. Vybavila se mi před očima kytice. Žádná exclusiv, ale normální, barevná, svěží a voňavá kytice, do které když zaboříte obličej, tak vám před očima letí samy příběhy, které možná zavánějí tak trošku červenou knihovnou, ale ať.

 

V tom příběhu je léto plné vůní, ale ne parno, ve kterém se nedá dýchat. Fouká svěží mořský vánek, který je přesně tak akorát pro vyvolání příjemných pocitů, a ty já přesně teď mám. Zelená tráva, šplouchání vlnek moře o kameny, žádný divoký příboj. Cítíte, jak to voní? Voní to jako báječný relax a pohoda. Voní to jako lenošivé nicnedělání. Voní to jako pozorování ptáků na obloze. Voní to jako sytě zelené hory v dálce. Voní to jako malý brouček, co zápolí s vysokou trávou. Voní to jak stéblo levandule či mateřídoušky. Voní to jako před slunečními paprsky zamhouřené oči...

 

Prostě ten můj příběh je tak voňavý, jak nejvíce člověk potřebuje. Je tak voňavý, jak mu to představivost a neexistující kytice dovolí. Vidím taky krásné barvy, celou jejich škálu, protože kytice není v žádném stylu. Kytice je krásná barevná, aby každá barva člověka osvěžila, navnadila, rozjasnila. Teď mi tady jeden pán popřál hezký den….super, možná taky viděl tu moji kytici a vytvořil si tak příjemnou usměvavou náladu. Nedá mi to, usmívám se taky.

 

Velká škoda, že večer už žádnou kytici nikde neseženu. Trošku mi chybí to opravdové zaboření obličeje do barev a vůní a klidně i nos zažloutlý od pylu. Na druhou stranu, takhle kytice mi alespoň nikdy neuvadne…

Autor: Marie Novotná | středa 27.1.2021 15:26 | karma článku: 11,79 | přečteno: 278x
  • Další články autora

Marie Novotná

Noční můra

Dnes se stalo asi nemožné. Po roce léčení i druhá kontrola potvrdila že jako už konečně zdravá!!! A učím se tomu věřit.

6.12.2021 v 21:46 | Karma: 17,24 | Přečteno: 715x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Ááá, Merkur se otočil ...

Konečně! Moc se mi tomu nechtělo věřit, protože já jsem byla pořád nějaká zastavená, ale včera to tak nějak nenápadně plynule nastoupilo a doufám, že to nějakou dobu vydrží. Ba co víc, že se to zlepší. Že se zlepším já.

24.6.2021 v 10:45 | Karma: 10,29 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Holub na přechodu a jiná zvířátka ...

Asi začnu žít naplno nočním životem. Nabývám totiž dojmu, že je mnohem lepší, zajímavější, barvitější a takový nějaký, jak to říct, upřímnější? Čistší? Přirozený? Na nic si nehrající?

13.6.2021 v 11:27 | Karma: 15,85 | Přečteno: 285x | Diskuse| Ostatní

Marie Novotná

Dobré ráno, milá ...

Asi to nebyl dobrý nápad zpívat si tuto písničku v půl desáté večer ve sprše, ale když ona mi jaksi sama naskočila a nešla z hlavy. A to se ukázalo velmi záhy jako problém. Hlava se nastavila do nočního módu „dobré ráno, nespi“.

2.5.2021 v 8:25 | Karma: 12,63 | Přečteno: 403x | Diskuse| Osobní

Marie Novotná

Tuto noc psi spali...

Je to už dlouho, co jsem tady napsala blog „Když psi v noci nespí...“. Tehdy jsem psala, že se mi občas v životě dějí zvláštní zážitky a odkaz na blog dávám na konec tohoto, protože spolu úzce souvisí. Byť uběhlo pár těžkých let....

18.3.2021 v 14:49 | Karma: 24,79 | Přečteno: 721x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  11:35

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Klaus promluví o dvacátém výročí vstupu do EU. Vydá se opět i na Blaník

29. dubna 2024  11:35

Exprezident Václav Klaus vystoupí při příležitosti dvacátého výročí vstupu České republiky do...

Ukrajinci zavraždění v bavorském nákupním centru byli vojáci na léčení

29. dubna 2024  11:33

Dva Ukrajinci, kteří zemřeli v sobotu po útoku nožem v nákupním centru v Bavorsku, byli členy...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  11:28

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1182x
Píšu si jen tak pro radost. Někdy vážně, někdy nevážně, s nadsázkou, prostě podle nálady.... jen tak ....

Seznam rubrik